У наш час досить важко знайти відповіді на деякі питання, незалежно від того чи вони широко поширені, чи це дуже унікальний момент. Це особливо помітно у юридичній сфері, нові закони, консультації, судова практика — все це може вплинути на Вас, якщо трапиться халепа.
Супровід — це не тільки про бізнес, це про нас з вами.
Найпоширеніші питання, які ми зустрічали
- Юридична допомога при участі у ДТП;
- Питання щодо отримання заповіту;
- Оформлення купівлі-продажу рухомого або нерухомого майна;
- Повернення коштів за неякісні товари, або гарантійні ремонти.
Це не виключний перелік — це те, з чим саме ми працюємо частіше за все, якщо виключити сферу бізнесу.
Для того, щоб отримати можливість хоча б базово захистити свої права, треба притримуватись наступних правил:
- Завжди читайте те що підписуєте. Це дуже важливо, деякі речі можна не читати повністю, але ви маєте знати про що йде мова у документі.
- Ознайомтесь із законом україни про захист прав споживачів. У більшій частині побутових питань пов’язаних з товарами та послугами він вам допоможе.
- Не бійтеся. Не треба боятися того що ви можете помилитись. зазвичай продавець знає ці закони приблизно на такому ж рівні як и Ви.
- У випадку надання письмових претензій — отримуйте підпис про отримання претензії, або надсилайте її листом з поміткою про вручення.
- Звертайтесь до спеціалістів одразу. У таких справах дуже часто можливість швидкого повернення коштів залежить від часу, не треба його втрачати.
На що треба звертати увагу під час підписання угод
У кожному договорі є так звані істотні умови — це пункти, без яких така угода вважається нікчемною (не має юридичної сили). Ми розуміємо, що знати істотні умови усіх видів договорів, якщо ви не юрист і не працюєте з цим постійно — досить важко, а частіше за все навіть не потрібно.
Але, знати основні вимоги до договорів, які постійно трапляються у нашому житті — це дуже корисно. Наприклад договір купівлі-продажу — це може бути як купівля вітамінів у інтернет магазині, замовлення автозапчастин, замовлення побутової техніки або будь чого. Це майже те саме, що і договір поставки, який використовується у разі, якщо придбання товарів виконується для здійснення підприємницької діяльності.
Істотними умовами договору купівлі-продажу є товар (або товари), та їх вартість.
Швидкий перелік куди дивитись
- Предмет договору — переконайтеся що там написано те про що ви домовляєтесь, а саме що продавець передає у власність покупцю товар, а покупець сплачує за нього кошти;
- Перелік товарів — зазвичай це вказано у специфікації;
- Вартість товарів — аналогічно пункту вище;
- Порядок оплати — це важливо у разі якщо оплата за товар здійснюється у декілька етапів;
- Строк передачі товарів — це той термін, у який продавець зобов’язується передати Вам товар. Краще його зазначити.
Якщо є можливість — визначте умови повернення товару, це допоможе вам у випадку отримання неякісного товару. Якщо це зазначено у договорі це працює швидше ніж у разі, коли треба говорити про захист прав споживачів.
Повернення товару у магазин — чи потрібна юридична компанія
Повернення товару — поширена дія у наш час, і в цьому немає нічого поганого.
Але перед тим як робити повернення необхідно запам’ятати одну річ — краще попередити виникнення проблеми, ніж шукати її вирішення.
Тому обов’язково перевіряйте усі важливі характеристики товару перед його придбанням, наприклад — перевіряйте термін придатності харчових продуктів, працездатність електричних виробів, та прочитайте інструкцію з експлуатації. Можливо що цей прилад використовується трохи інакше, і те що ви робите може бути не гарантійним випадком.
Отже, будемо вважати що ви все зробили вірно, але товар все одно необхідно повернути.
У такому випадку є декілька варіантів:
- Запитати усю необхідну інформацію у магазині — вони зобов’язані розказати Вам що саме необхідно зробити та у які терміни. Але будьте обережні — вони можуть сказати не все, або навіть сказати про неможливість повернення товару, для них це — збиток,, тому не треба одразу вірити їм на слово.
- Знайти необхідну інформацію в інтернеті. Це також працює, але обов’язково почитайте сам Закон України “про захист прав споживачів”, у ньому можна знайти значну кількість відповідей на стандартні питання.
- Звернутися до юридичної фірми, або просто юриста. Цей крок зазвичай роблять тоді, коли 2 попередні дії вже зробили, але не вийшло. І дуже часто — це вже втрачений шанс на просте повернення товару.
Ми рекомендуємо звернутися до юридичної компанії у тому разі, коли товар для повернення коштує такі кошти, які ви не готові втрачати. Наприклад — це телефон, і повернення грошей за нього може бути досить суттєвим. а оси повернення чохлу для нього через те що він “погано” сидить — це вже менш важливий варіант, і можна потренуватись у цьому самостійно. Також і продавці, у разі якщо повернення відбувається дешевого товару будуть більш лояльними, а ось у разі повернення дорогого товару вони будуть захищатись набагато жорсткіше, і кваліфікований спеціаліст з більшою вірогідністю допоможе вам.